
Av. Beril ÖZER
''Merakla beklediğimiz kamuoyunda 8. Yargı Paketi olarak bilinen 7499 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 12 Mart 2024 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlandı. Bu yazımızda KVKK bağlamında yapılan değişiklikleri kaleme aldık.''

Yapılan Düzenlemeler
- Madde 6 Değişikliği
- Madde 9 Değişikliği
- Madde 18 Değişikliği
- Geçici Madde 3 Eklemesi
6. Maddede Yapılan Değişikliklerin İncelenmesi
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“KVKK”) 6. maddesi, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesine ilişkin temel düzenlemeleri içerir. 12 Mart 2024 tarihinde kabul edilen 7499 sayılı Kanunla 6. maddede önemli değişiklikler yapılmıştır. Bu değişiklikler, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesine ilişkin şartları ve istisnaları yeniden düzenlemiştir.
Kanundaki Mevcut Düzenleme :
MADDE 6 – (1) Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi
veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel
hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik
verileri özel nitelikli kişisel veridir.
(2) Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgilinin açık rızası olmaksızın işlenmesi yasaktır.
(3) Birinci fıkrada sayılan sağlık ve cinsel hayat dışındaki kişisel veriler, kanunlarda
öngörülen hâllerde ilgili kişinin açık rızası aranmaksızın işlenebilir. Sağlık ve cinsel hayata
ilişkin kişisel veriler ise ancak kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis,
tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler veya
yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından ilgilinin açık rızası aranmaksızın işlenebilir.
(4) Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde, ayrıca Kurul tarafından belirlenen yeterli
önlemlerin alınması şarttır.
- Maddenin Yeni Hali :
MADDE 6- (1) Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi
veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel
hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik
verileri özel nitelikli kişisel veridir.
(2) (Mülga fıkra)
(3) Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesi yasaktır. Ancak bu verilerin işlenmesi;
a) İlgili kişinin açık rızasının olması,
b) Kanunlarda açıkça öngörülmesi,
c) Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına
hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin, kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden
bütünlüğünün korunması için zorunlu olması,
ç) İlgili kişinin alenileştirdiği kişisel verilere ilişkin ve alenileştirme iradesine uygun olması,
d) Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için zorunlu olması, e) Sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlarca,
kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbi teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin
yürütülmesi ile sağlık hizmetlerinin planlanması, yönetimi ve finansmanı amacıyla gerekli
olması,
f) İstihdam, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal güvenlik, sosyal hizmetler ve sosyal yardım
alanlarındaki hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi için zorunlu olması,
g) Siyasi, felsefi, dini veya sendikal amaçlarla kurulan vakıf, dernek ve diğer kâr amacı
gütmeyen kuruluş ya da oluşumların, tâbi oldukları mevzuata ve amaçlarına uygun olmak,
faaliyet alanlarıyla sınırlı olmak ve üçüncü kişilere açıklanmamak kaydıyla; mevcut veya
eski üyelerine ve mensuplarına veyahut bu kuruluş ve oluşumlarla düzenli olarak temasta
olan kişilere yönelik olması,
halinde mümkündür.
Yeni Madde Metninin Getirdiği Yenilikler
- Rıza Şartının Kaldırılması: Sağlık ve cinsel hayat dışındaki özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde artık genel bir rıza şartı aranmamaktadır. Bu veri kategorileri kanunlarda açıkça öngörülen hallerde rızası aranmaksızın işlenebilecektir.
- Yeni İstisnalar: Yeni madde metnine 2 yeni istisna eklenmiştir:
- İstihdam, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal güvenlik, sosyal hizmetler ve sosyal yardım alanlarındaki hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi için zorunlu olması,
- Siyasi, felsefi, dini veya sendikal amaçlarla kurulan vakıf, dernek ve diğer kâr amacı gütmeyen kuruluş ya da oluşumların, tabi oldukları mevzuata ve amaçlarına uygun olmak, faaliyet alanlarıyla sınırlı olmak ve üçüncü kişilere açıklanmamak kaydıyla; mevcut veya eski üyelerine ve mensuplarına veyahut bu kuruluş ve oluşumlarla düzenli olarak temasta olan kişilere yönelik olması.
- Daha Kapsamlı Düzenleme: Yeni madde metni, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesine ilişkin daha kapsamlı ve detaylı bir düzenleme sunmaktadır.
Değişikliklerin Değerlendirilmesi
Yeni madde metni, özel nitelikli kişisel verilerin korunması açısından bazı önemli yenilikler getirmektedir. En belirgin değişikliklerden biri, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinin artık kesinlikle yasaklandığına dair ifadenin güçlendirilmesidir. Bu, özel nitelikli verilerin hassasiyetinin ve korunmasının önemini vurgulamaktadır.
Ayrıca, açık rıza kavramı yeniden ele alınmış ve özel nitelikli verilerin işlenmesi için daha katı bir onay süreci belirlenmiştir. İlgili kişinin açık rızası olmaksızın, bu tür verilerin işlenmesinin yasaklanması, bireylerin veri kullanımı üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmalarını sağlamaktadır.
9. Maddede Yapılan Yurt Dışına Aktarıma İlişkin Düzenlemenin Analizi
Kanundaki Mevcut Düzenleme
MADDE 9
Kişisel veriler, ilgili kişinin açık rızası olmaksızın yurt dışına aktarılamaz.
Kişisel veriler, 5. maddenin ikinci fıkrası ile 6. maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen şartlardan birinin varlığı ve kişisel verinin aktarılacağı yabancı ülkede;
a) Yeterli korumanın bulunması,
b) Yeterli korumanın bulunmaması durumunda Türkiye’deki ve ilgili yabancı ülkedeki veri sorumlularının yeterli bir korumayı yazılı olarak taahhüt etmeleri ve Kurulun izninin bulunması, kaydıyla ilgili kişinin açık rızası aranmaksızın yurt dışına aktarılabilir.Yeterli korumanın bulunduğu ülkeler Kurulca belirlenerek ilan edilir.
Kurul, yabancı ülkede yeterli koruma bulunup bulunmadığına ve ikinci fıkranın (b) bendi uyarınca izin verilip verilmeyeceğine;
a) Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası sözleşmeleri,
b) Kişisel veri talep eden ülke ile Türkiye arasında veri aktarımına ilişkin karşılıklılık durumunu,
c) Her somut kişisel veri aktarımına ilişkin olarak, kişisel verinin niteliği ile işlenme amaç ve süresini,
ç) Kişisel verinin aktarılacağı ülkenin konuyla ilgili mevzuatı ve uygulamasını,
d) Kişisel verinin aktarılacağı ülkede bulunan veri sorumlusu tarafından taahhüt edilen önlemleri değerlendirerek ve ihtiyaç duyması hâlinde ilgili kurum ve kuruluşların görüşünü de almak suretiyle karar verir.Kişisel veriler, uluslararası sözleşme hükümleri saklı kalmak üzere, Türkiye’nin veya ilgili kişinin menfaatinin ciddi bir şekilde zarar göreceği durumlarda, ancak ilgili kamu kurum veya kuruluşunun görüşü alınarak Kurulun izniyle yurt dışına aktarılabilir.
Kişisel verilerin yurt dışına aktarılmasına ilişkin diğer kanunlarda yer alan hükümler saklıdır.
9. Maddenin Yeni Hali
MADDE 9
Kişisel veriler, 5. ve 6. maddelerde belirtilen şartlardan birinin varlığı ve aktarımın yapılacağı ülke, ülke içerisindeki sektörler veya uluslararası kuruluşlar hakkında yeterlilik kararı bulunması halinde, veri sorumluları ve veri işleyenler tarafından yurt dışına aktarılabilir.
Yeterlilik kararı, Kurul tarafından verilir ve Resmî Gazete’de yayımlanır. Kurul, ihtiyaç duyması halinde ilgili kurum ve kuruluşların görüşünü alır. Yeterlilik kararı, en geç dört yılda bir değerlendirilir. Kurul, değerlendirme sonucunda veya gerekli gördüğü diğer hallerde, yeterlilik kararını ileriye etkili olmak üzere değiştirebilir, askıya alabilir veya kaldırabilir.
Yeterlilik kararı verilirken öncelikle aşağıdaki hususlar dikkate alınır:
a) Kişisel verilerin aktarılacağı ülke, ülke içerisindeki sektörler veya uluslararası kuruluşlar ile Türkiye arasında kişisel veri aktarımına ilişkin karşılıklılık durumu.
b) Kişisel verilerin aktarılacağı ülkenin ilgili mevzuatı ve uygulaması ile kişisel verilerin aktarılacağı uluslararası kuruluşun tâbi olduğu kurallar.
c) Kişisel verilerin aktarılacağı ülkede veya uluslararası kuruluşun tâbi olduğu bağımsız ve etkin bir veri koruma kurumunun varlığı ile idari ve adli başvuru yollarının bulunması.
ç) Kişisel verilerin aktarılacağı ülkenin veya uluslararası kuruluşun, kişisel verilerin korunmasıyla ilgili uluslararası sözleşmelere taraf veya uluslararası kuruluşlara üye olma durumu.
d) Kişisel verilerin aktarılacağı ülkenin veya uluslararası kuruluşun, Türkiye’nin üye olduğu küresel veya bölgesel kuruluşlara üye olma durumu.
e) Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası sözleşmeler.Kişisel veriler, yeterlilik kararının bulunmaması durumunda, 5. ve 6. maddelerde belirtilen şartlardan birinin varlığı, ilgili kişinin aktarımın yapılacağı ülkede de haklarını kullanma ve etkili kanun yollarına başvurma imkânının bulunması kaydıyla, aşağıda belirtilen uygun güvencelerden birinin taraflarca sağlanması halinde veri sorumluları ve veri işleyenler tarafından yurt dışına aktarılabilir:
a) Yurt dışındaki kamu kurum ve kuruluşları veya uluslararası kuruluşlar ile Türkiye’deki kamu kurum ve kuruluşları veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları arasında yapılan uluslararası sözleşme niteliğinde olmayan anlaşmanın varlığı ve Kurul tarafından aktarıma izin verilmesi.
b) Ortak ekonomik faaliyette bulunan teşebbüs grubu bünyesindeki şirketlerin uymakla yükümlü oldukları, kişisel verilerin korunmasına ilişkin hükümler ihtiva eden ve Kurul tarafından onaylanan bağlayıcı şirket kurallarının varlığı.
c) Kurul tarafından ilan edilen, veri kategorileri, veri aktarımının amaçları, alıcı ve alıcı grupları, veri alıcısı tarafından alınacak teknik ve idari tedbirler, özel nitelikli kişisel veriler için alınan ek önlemler gibi hususları ihtiva eden standart sözleşmenin varlığı.
ç) Yeterli korumayı sağlayacak hükümlerin yer aldığı yazılı bir taahhütnamenin varlığı ve Kurul tarafından aktarıma izin verilmesi.Standart sözleşme, imzalanmasından itibaren beş iş günü içinde veri sorumlusu veya veri işleyen tarafından Kuruma bildirilir.
Veri sorumluları ve veri işleyenler, yeterlilik kararının bulunmaması ve dördüncü fıkrada öngörülen uygun güvencelerden herhangi birinin sağlanamaması durumunda, arızi olmak kaydıyla sadece aşağıdaki hallerden birinin varlığı halinde yurt dışına kişisel veri aktarabilir:
a) İlgili kişinin, muhtemel riskler hakkında bilgilendirilmesi kaydıyla, aktarıma açık rıza vermesi.
b) Aktarımın, ilgili kişi ile veri sorumlusu arasındaki bir sözleşmenin ifası veya ilgili kişinin talebi üzerine alınan sözleşme öncesi tedbirlerin uygulanması için zorunlu olması.
c) Aktarımın, ilgili kişi yararına veri sorumlusu ve diğer bir gerçek veya tüzel kişi arasında yapılacak bir sözleşmenin kurulması veya ifası için zorunlu olması.
ç) Aktarımın üstün bir kamu yararı için zorunlu olması.
d) Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için kişisel verilerin aktarılmasının zorunlu olması.
e) Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için kişisel verilerin aktarılmasının zorunlu olması.
f) Kamuya veya meşru menfaati bulunan kişilere açık olan bir sicilden, ilgili mevzuatta sicile erişmek için gereken şartların sağlanması ve meşru menfaati olan kişinin talep etmesi kaydıyla aktarım yapılması.
Yeni Düzenleme İle Benimsenen Kademeli Sistem
Yeterlilik Kararı:
- Eski düzenlemede yeterli koruma sağlayan ülkelerin listesi Kurul tarafından belirleniyordu.
- Yeni düzenlemede Kurul tarafından verilen yeterlilik kararının şümulü genişletilerek ülke, ülke içerisindeki sektörler veya uluslararası kuruluşlar olarak değiştirilmiştir.
- Yeterlilik kararının en geç dört yılda bir değerlendirilmesine ilişkin düzenleme getirilmiştir.
Uygun Güvenceler:
- Eski düzenlemede yeterli koruma sağlamayan ülkelere veri aktarımı için Türkiye’deki ve ilgili yabancı ülkedeki veri sorumlularının yeterli bir korumayı yazılı olarak taahhüt etmeleri ve Kurulun izninin bulunması gerekliyken,
- Yeni düzenlemede yeterlilik kararı bulunmaması halinde sayılan ön koşulların (5 inci ve 6 ncı maddelerde belirtilen şartlardan birinin varlığı, ilgili kişinin aktarımın yapılacağı ülkede de haklarını kullanma ve etkili kanun yollarına başvurma imkânının bulunması kaydıyla,) varlığı halinde maddede belirtilen uygun güvencelerden birinin taraflarca sağlanması şartı getirilmiştir. Bu güvenceler:
- Yurt dışındaki kamu kurum ve kuruluşları veya uluslararası kuruluşlar ile Türkiye’deki kamu kurum ve kuruluşları veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları arasında yapılan uluslararası sözleşme niteliğinde olmayan anlaşmanın varlığı ve Kurul tarafından aktarıma izin verilmesi.
- Ortak ekonomik faaliyette bulunan teşebbüs grubu bünyesindeki şirketlerin uymakla yükümlü oldukları, kişisel verilerin korunmasına ilişkin hükümler ihtiva eden ve Kurul tarafından onaylanan bağlayıcı şirket kurallarının varlığı.
- Kurul tarafından ilan edilen, veri kategorileri, veri aktarımının amaçları, alıcı ve alıcı grupları, veri alıcısı tarafından alınacak teknik ve idari tedbirler, özel nitelikli kişisel veriler için alınan ek önlemler gibi hususları ihtiva eden standart sözleşmenin varlığı.
- Yeterli korumayı sağlayacak hükümlerin yer aldığı yazılı bir taahhütnamenin varlığı ve Kurul tarafından aktarıma izin verilmesi.
Arızi Aktarım :
- Yeni düzenlemede önceki kanunda yer almayan arızi aktarım yöntemi açıklanmıştır. Yeterlilik kararı olmayan ve uygun güvencelerden birisinin de sağlanamadığı hallerde madde metninde tahdidi olarak sayılan hallerden birinin varlığı halinde yurt dışına aktarım mümkün kılınmıştır.
- Muhtemel riskler hakkında bilgilendirilme şartı eklenerek daha kapsamlı bir rıza anlayışı benimsenmiştir. Bu anlayış daha önceki düzenleme sistematiğinde yer alan açık rıza anlayışına da yenilik getirdiğinden GDPR ile uyumluluk bakımından önemli bir güncellemedir.
Diğer Yenilikler
Artırılmış Güvenceler : Yeterli koruma sağlamayan ülkelere veri aktarımında veri sahiplerinin haklarını korumak için uygun güvenceler seçeneği eklenmiştir.
Kuruluşların İstisnası : 6. fıkranın (a), (b) ve (c) bentlerinin kamu kurum ve kuruluşlarının kamu hukukuna tâbi faaliyetlerine uygulanmayacağı açıkça belirtilmiştir. Kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerinin özel bir istisna kapsamına alınmasıyla kamu görevinin etkin bir şekilde yerine getirilmesi amaçlanmıştır.
Yeni madde 9/5 uyarınca standart sözleşmelerin, imzalanmasından itibaren 5 iş günü içinde veri sorumlusu veya veri işleyen tarafından Kurul’a bildirilmesi yükümlülüğü getirilmiştir.
Kurul’a kişisel verilerin yurt dışına aktarılmasına ilişkin usul ve esasları yönetmelikle düzenleme yetkisi tanınmıştır.
Kanunun 18. Maddesinde Yapılan Değişikliklerin İncelenmesi
Kabahatler başlıklı 18. maddede yer alan idari para cezalarına bir yenisi eklenerek, Kurul kararlarına karşı yargı yolu hakkında değişiklik yapılmıştır. Veri işleyenler de getirilen düzenleme kapsamında idari para cezalarının muhatabı haline gelmiştir.
2024 yılı KVKK idari para cezalarında alt ve üst limitlerine ulaşmak için blog sayfamızdaki ”KVKK Kapsamında 2024 İdari Para Cezalarına Dikkat!” başlıklı yazıyı inceleyebilirsiniz.
Madde metinlerinin karşılaştırması ile inceleme bölümümüze devam ediyoruz.
Kanundaki Mevcut Düzenleme :
MADDE 18- (1) Bu Kanunun;
- a) 10 uncu maddesinde öngörülen aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirmeyenler hakkında 5.000 Türk lirasından 100.000 Türk lirasına kadar,
- b) 12 nci maddesinde öngörülen veri güvenliğine ilişkin yükümlülükleri yerine getirmeyenler hakkında 15.000 Türk lirasından 1.000.000 Türk lirasına kadar,
- c) 15 inci maddesi uyarınca Kurul tarafından verilen kararları yerine getirmeyenler hakkında 25.000 Türk lirasından 1.000.000 Türk lirasına kadar,
ç) 16 ncı maddesinde öngörülen Veri Sorumluları Siciline kayıt ve bildirim yükümlülüğüne aykırı hareket edenler hakkında 20.000 Türk lirasından 1.000.000 Türk lirasına kadar,
idari para cezası verilir.
(2) Bu maddede öngörülen idari para cezaları veri sorumlusu olan gerçek kişiler ile özel hukuk tüzel kişileri hakkında uygulanır.
(3) Birinci fıkrada sayılan eylemlerin kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları bünyesinde işlenmesi hâlinde, Kurulun yapacağı bildirim üzerine, ilgili kamu kurum ve kuruluşunda görev yapan memurlar ve diğer kamu görevlileri ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarında görev yapanlar hakkında disiplin hükümlerine göre işlem yapılır ve sonucu Kurula bildirilir.
- Maddenin Yeni Hali :
MADDE 18- (1) Bu Kanunun;
- a) 10 uncu maddesinde öngörülen aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirmeyenler hakkında 5.000 Türk lirasından 100.000 Türk lirasına kadar,
- b) 12 nci maddesinde öngörülen veri güvenliğine ilişkin yükümlülükleri yerine getirmeyenler hakkında 15.000 Türk lirasından 1.000.000 Türk lirasına kadar,
- c) 15 inci maddesi uyarınca Kurul tarafından verilen kararları yerine getirmeyenler hakkında 25.000 Türk lirasından 1.000.000 Türk lirasına kadar,
ç) 16 ncı maddesinde öngörülen Veri Sorumluları Siciline kayıt ve bildirim yükümlülüğüne aykırı hareket edenler hakkında 20.000 Türk lirasından 1.000.000 Türk lirasına kadar,
- d) 9 uncu maddenin beşinci fıkrasında öngörülen bildirim yükümlülüğünü yerine getirmeyenler hakkında 50.000 Türk lirasından 1.000.000 Türk lirasına kadar,
idari para cezası verilir.
(2) Birinci fıkranın (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde öngörülen idari para cezaları veri sorumlusu, (d) bendinde öngörülen idari para cezası veri sorumlusu veya veri işleyen gerçek kişiler ile özel hukuk tüzel kişileri hakkında uygulanır.
(3) Kurulca verilen idari para cezalarına karşı, idare mahkemelerinde dava açılabilir.
(4) Birinci fıkrada sayılan eylemlerin kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları bünyesinde işlenmesi hâlinde, Kurulun yapacağı bildirim üzerine, ilgili kamu kurum ve kuruluşunda görev yapan memurlar ve diğer kamu görevlileri ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarında görev yapanlar hakkında disiplin hükümlerine göre işlem yapılır ve sonucu Kurula bildirilir.
Geçici Madde 3 Eklemesi
Bu madde yeni düzenlemenin yürürlüğe girmesinden sonraki geçiş dönemini yumuşatmak için getirilen bir esneme payı olarak değerlendirilebilir.
GEÇİCİ MADDE 3- (1) 9 uncu maddenin bu maddeyi ihdas eden Kanunla değiştirilmeden önceki birinci fıkrası, maddenin yürürlüğe giren değişik haliyle birlikte 1/9/2024 tarihine kadar uygulanmaya devam olunur.
(2) 1/6/2024 tarihi itibarıyla sulh ceza hâkimliklerinde görülmekte olan başvurular, bu hâkimliklerce görülmeye devam olunur.
Sonuç
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda yapılan değişiklikler, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesine ve yurt dışına aktarılmasına ilişkin önemli yenilikler getirmiştir. Özellikle 6. maddeye yapılan düzenlemeler, özel nitelikli verilerin işlenmesi için daha katı bir onay süreci ve yeni istisnalar getirerek veri koruma standartlarını yükseltmiştir.
Yeni madde metni, özel nitelikli kişisel verilerin korunması açısından daha kapsamlı bir düzenleme sunmakta ve özellikle veri sahiplerinin haklarını güvence altına almak için artırılmış güvenceler sağlamaktadır. Ayrıca, yurt dışına veri aktarımı konusunda da daha detaylı ve adil bir sistemin benimsenmesiyle, veri sahiplerinin mahremiyetinin korunması ve uluslararası veri akışının düzenlenmesi konusunda önemli adımlar atılmıştır.
- maddeye eklenen düzenlemeyle, Kurul kararlarına karşı yargı yolu hakkında değişiklik yapılmış ve veri işleyenler de idari para cezalarının muhatabı haline gelmiştir. Yargı yolunda teklik sağlanması kanunun uygulanabilirliğini ve etkinliğini artırmaya yönelik bir adım olarak değerlendirilebilir.
Yapılan değişikliklerle kişisel verilerin korunması ve işlenmesine ilişkin daha sağlam bir yasal çerçeve oluşturulmuş ve veri sahiplerinin mahremiyet hakları güçlendirilmiştir. Bu düzenlemelerin, hem veri güvenliğini sağlamak hem de GDPR ile uyum açısından önemli bir adım olduğu söylenebilir.